September 14th, 2014
Cuba cari gula-gula dalam gambar di atas 🍬🍬🍬
#budayaorangkita
#campakgulagula
#makcikpakcikpunjoin
#rajasehari
#jawaperak
#tokwannotwothreefour
#vscocam
#vscocamholiday
#vscocamperak
😉😆😁😘

Cuba cari gula-gula dalam gambar di atas 🍬🍬🍬
#budayaorangkita
#campakgulagula
#makcikpakcikpunjoin
#rajasehari
#jawaperak
#tokwannotwothreefour
#vscocam
#vscocamholiday
#vscocamperak
😉😆😁😘

September 8th, 2014

Untuk kesekian kalinya.
Aku jatuh rindu padanya…
Kerana dia tak seperti dulu.
Selalu berwhatsapp bertanya khabar.
Mungkin dia mengambil langkah untuk lebih menjaga seperti yang aku minta.
Tapi,aku pula yang jatuh rindu.
Hati oh hati.. janganlah kau berbolak-balik seperti ini.
Terus istiqamah menjaga.. dan berdoa :)
#tuhan jaga dia untukku

August 19th, 2014
islamic-quotes:

#weareallpalestinians

islamic-quotes:

#weareallpalestinians

(Source: hafizahhamdan)

Kata seorang teman:

Kita boleh tidur dengan senyum jika fikirkan jodoh dengan manusia. Bila fikir tentang mati, rasa sempit pulak dada.

Apakah tidak cukup bagi kita mengambil iktibar daripada kematian yang bakal datang?

Wa kafa bil mauti wa izhan

Semoga Allah bantu kita pelihara rasa suka, kasih dan cinta kita ini untuk yang berhak menerimanya apabila tiba masa yang dijanjikan, inshaa Allah.

June 16th, 2014

doc-azharya:

سورة الشمس ومتعة التأمل فى خلق الله

رابط تفسير صوتى وكتابة 

د/ محمد راتب النابلسى

(Source: dr-azharya, via bintuamirulmuminin)

June 10th, 2014
haneylikestars:

wirdatulsyadiah:

rozizarina:

Andai kamu TERLUKA..
Terutamanya yang PEREMPUAN…kann
Cubalah belajar untuk kuat…
Untuk awak yang baru putus cinta atau bergaduh dengan si dia tu, sebelum tidur kalau boleh elakkan baca text dia, tengok gambar dia. Nanti tak pasal-pasal bangun tidur esok mata awak bengkak. 
Kenapa perempuan ni, walaupun dia tahu dah ada seseorang yang nak bahagiakan dia, sanggup bersusah senang dengan dia, dia tetap pilih lelaki yang selalu sakitkan hati dia, yang langsung tak menghargai dia.?
Kenapa tak cuba beri peluang pada diri sendiri untuk dihargai oleh orang lain daripada terus mengharapkan penghargaan dari orang yang memang tak pandai nak menghargai?
Pelik sangat kan, bila orang yang kita sayang dah tak layan kita macam dulu. Sebab dia yang dulu tak sama dengan yang sekarang. Dia yang dulu selalu banyak tanya. Sekarang dah berubah. Kita tanya sepatah, dia balas sepatah. Kadang-kadang senyap terus.
Biasanya orang yang tak matang je yang cari pasangan untuk seronok seronok, untuk hilangkan rasa sunyi, untuk dapatkan perhatian. Bila bosan tinggal, bila jemu cari lain. Langsung tak serius.
 
JAUH atau DEKAT bukanlah alasan dan penghalangnya.Kalau dah nak curang , yang depan mata pun dia boleh curang, dan kalau nak setia , yang jauh di mata pun dia mampu untuk setia.
Kalau ada orang tanya apa status hubungan awak tu, Jawablah, "HANYA KAWAN". Bukan tak nak mengaku rasa sayang tu, tapi lebih baik begitu.Hanya Allah yang tahu perasaan tu, dan hanya Allah yang tahu apa yang terbaik untuk kita. Saya tak nak awak terlalu berharap dengan yang tak pasti.Ada jodoh, ada, takde jodoh, redha
Sesungguhnya perancangan Allah itu adalah terbaik untuk setiap hambaNya. Jangan risau okay! 
Senyum. Ikhlaskan hati demi Allah SWT. :)

senyum..kawan..ini yg terbaik

Kita punya imun dengan sakit..sehingga tangan berdarah langsung tiada rasa apa..kerana luka yang tidak nampak itu lebih perit lebih dalam

haneylikestars:

wirdatulsyadiah:

rozizarina:

Andai kamu TERLUKA..

Terutamanya yang PEREMPUAN…kann

Cubalah belajar untuk kuat…

Untuk awak yang baru putus cinta atau bergaduh dengan si dia tu, sebelum tidur kalau boleh elakkan baca text dia, tengok gambar dia. Nanti tak pasal-pasal bangun tidur esok mata awak bengkak. 

Kenapa perempuan ni, walaupun dia tahu dah ada seseorang yang nak bahagiakan dia, sanggup bersusah senang dengan dia, dia tetap pilih lelaki yang selalu sakitkan hati dia, yang langsung tak menghargai dia.?

Kenapa tak cuba beri peluang pada diri sendiri untuk dihargai oleh orang lain daripada terus mengharapkan penghargaan dari orang yang memang tak pandai nak menghargai?

Pelik sangat kan, bila orang yang kita sayang dah tak layan kita macam dulu. Sebab dia yang dulu tak sama dengan yang sekarang. Dia yang dulu selalu banyak tanya. Sekarang dah berubah. Kita tanya sepatah, dia balas sepatah. Kadang-kadang senyap terus.

Biasanya orang yang tak matang je yang cari pasangan untuk seronok seronok, untuk hilangkan rasa sunyi, untuk dapatkan perhatian. Bila bosan tinggal, bila jemu cari lain. Langsung tak serius.

 

JAUH atau DEKAT bukanlah alasan dan penghalangnya.

Kalau dah nak curang , yang depan mata pun dia boleh curang, dan kalau nak setia , yang jauh di mata pun dia mampu untuk setia.

Kalau ada orang tanya apa status hubungan awak tu, 
Jawablah, 
"HANYA KAWAN". 

Bukan tak nak mengaku rasa sayang tu, tapi lebih baik begitu.
Hanya Allah yang tahu perasaan tu, dan hanya Allah yang tahu apa yang terbaik untuk kita. Saya tak nak awak terlalu berharap dengan yang tak pasti.

Ada jodoh, ada, takde jodoh, redha

Sesungguhnya perancangan Allah itu adalah terbaik untuk setiap hambaNya. Jangan risau okay! 

Senyum. Ikhlaskan hati demi Allah SWT. :)

senyum..kawan..ini yg terbaik

Kita punya imun dengan sakit..sehingga tangan berdarah langsung tiada rasa apa..kerana luka yang tidak nampak itu lebih perit lebih dalam

(via bintuamirulmuminin)

May 25th, 2014
لا إله إلا الله
محمد رسول الله
#brogahill #2ndtime #ukhuwah #cikgu2assyakirin #riadah #thanks 😻

لا إله إلا الله
محمد رسول الله
#brogahill #2ndtime #ukhuwah #cikgu2assyakirin #riadah #thanks 😻

May 23rd, 2014
Ade lagi hadiah mendatang 😄

Ade lagi hadiah mendatang 😄

May 7th, 2014
Al-quran dan kuliah agama adalah salah satu chargernye. (at SMIIT ASSYAKIRIN BANDAR SERI PUTRA)

Al-quran dan kuliah agama adalah salah satu chargernye. (at SMIIT ASSYAKIRIN BANDAR SERI PUTRA)

April 25th, 2014

nufaisah:

moghamara:

My day in Adʿiyah

Menjadi muslim di setiap masa.

♥♥♥

(via dalamhati)